Recept - matlagning

tisdag 15 februari 2011

jävla vågjävel

Jodå, resan hem gick fint. Satt och var hungrig större delen av resan eftersom att jag bara hade godis att äta och redan hade ätit för mycket. Lunchen/middagen blev en stor stekt macka med kyckling och några pommes på det... Åt lite gröt och två chokladrutor på tåget typ. De jag åkte med satt och åt typ hela vägen, chips, ostbågar, bilar, choklad, jag vettefan... fattar inte hur man kan. Tiden i fjällen var mysig men ångest. Bara för att jag inte fick utöva mitt beroende: väga mig. Så jävla äckligt patetiskt. Att en jävla siffra ska forma hela mitt liv, det är ju helt absurt egentligen...

Så, det första jag gjorde när jag vaknade hemma var att ställa mig på den satans vågen, andas ut av lättnad. 45,6, Minus ett kilo, alltid något. Inte ätit på tolv timmar så hade fin mage för första gången på evigheter. Idag? 47,0. Plus 1,4 kg?! Tack för den. Hur fan går man upp över ett kilo på en dag? Jag är verkligen sämst. "Men det är bara vatten yada yada yada", jo kanske, men skit samma, jag ska till gymmet och nöta crosstrainer tills jag får sura uppstötningar. Men får väl försöka se det från den ljusa sidan, var bäng hela dagen igår och åt som fan, vilket betyder att aptiten idag inte alls är lika stor. Så den skillnaden jämnar nog ut sig snart... hoppas det i alla fall. Undrar vad som hände med disciplinen jag hade en gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar