Recept - matlagning

söndag 8 maj 2011

dancing the night away

Åh, igår, en sådan där dag man vill aldrig ska ta slut. Börjar med en fet promenad, blir chill i solen med vänner, vidare till en skog där det var stamp. Dansande människor i en röra med utspridda filtar här och var, så skön stämning, alla var så glada. Jag också, drack vitt vin med 7up light, enklast så. Allt var så mysigt, luften var len och det var varmt. När det drog sig mot midnatt åkte jag hemåt för att dra till en fest. Efter 45 minuters väntan på tåget visade det sig att festen var slut, men fick träffa honom ändå. Vi fulade oss med hans kompisar, pratade lite, skrattade lite. De var fulla. Jag fick sällskap hem den kvällen. Eller natten, halv tre var vi hemma, gick och la oss. Jag drack vatten som en häst utan att bli otörstig. Bara sova, prata om allt, kramas och mysa. Ända tills morgonsolen lyste genom fönstret. Tänk, om jag hade vetat det när jag var nybliven sjua, och dökär i honom... ler åt tanken innan jag somnar.

Började dagen med en promenad för att komma hem och se att man snuddat vid femman igen, inte helt fel. Stirrande blickar på pendeltåget bevisade min tes. Avundsjuka blickar som skannar, fastnar på mina ben. Upp, snabb blick på ansiktet, viker undan blicken. Jag vet vad ni tänker.

Förtydligande: Det är inte mitt ex jag syftar på i texten.

2 kommentarer: