Recept - matlagning

torsdag 14 april 2011

En underbar dag

Idag var utan tvekan den bästa dagen på länge. Vaknade utvilad, solen sken och mitt humör var på topp. Nationella provet gick som en dans, pennan glödde och alla tankar flög ut på pappret. Alla i min klass hade tagit med sig sjuka mängder mat och godis - en kille hade 2 liter sockerläsk, ett paket Mariekex och ett paket chips med sig. Tror han åt gifflar också, och han är smal som en sticka. Helt sjukt. Själv hade jag runt fyrahundra kalorier att mumsa på; ett äpple, en kiwi, 30g mörk choklad och några klubbor. Jag var så koncentrerad att jag bara hann äta äpplet och dricka min Loka Coconut Dream, som för övrigt var så sjukt god att jag nästan tappade koncentrationen. 11.03 lämnade jag in mitt prov, 5,5 sidor krönika, nöjd och glad.

Det blev impulslunch med en kompis från klassen, vi begav oss till ett sushiställe. Vi avnjöt en riktig delikatess vid fönsterbordet, det blev sju bitar och skön mättnad. Vid ettiden var jag hemma igen, ville hitta på något, var så rastlös. Tänkte ta en promenad, men ville inte vara ensam så träffade en kompis. Vi gick upp till en sjö, softade, jag fotade lite bilder, såg vitsippor, var glad. Det var så vårigt, det kändes som livet återvände i solstrålarna. Det slutade med att vi i ungefär en och en halv timme utforskade skogen som små barn. Sjukt roligt, fastän jag gick vilse i en radie på typ fem meter.

Det här var precis det jag behövde. En helt lyckad dag utan ångest. Åt kanelbulle med mjölk på jobbet, fastän jag egentligen inte skulle äta något onödigt denna veckan. Gjorde ett undantag idag. Nu peppar jag påsklov och konsert imorgon... och kemiprov.

1 kommentar:

  1. Åh! Christiania hade jag också velat besöka! Fy så häftigt... Hoppas att du får det helt underbart :) För mig blir det nog massor utav jobb, men jag ska se till att hinna åka hem och göra andra roliga saker också... Till Hösten blir det även svampplockning ;) Jag ska plocka så att jag får ett stort föråd med underbara magiska små svampar...

    Jag tror helt klart att det delvis kan bero på att du är så strikt i övrigt... Då jag rökt på har jag bara ätit så där överdrivet "illamående" mycket en gång... Jag tror att man klarar det man som nykter har såå svårt för. Äta ordentligt för dig och lagom för mig, om du förstår hur jag tänker?

    Kram!

    SvaraRadera