Recept - matlagning

söndag 19 september 2010

emotionless autorave

Jag har så mycket idéer, men allt trycks undan. Jag vill göra bloggen läsvärd, har tänkt ut bra saker att skriva. Intressanta saker. Det känns som att min blogg blivit så jävla tråkig och meningslös på senare tid... Precis som mig. Mitt liv är lika innehållslöst. Allt går på automatik. Vissa dagar går det bättre, andra sämre. Träningsberoendet är kvar, om än i mindre omfattning, får fortfarande abstinens i form av rastlöshet och ångest. Jag lever för helgerna för att få fly bort från tankarna. Fly från mig själv, från alla krav. Tankarna jagar mig. Ensamheten är outhärdlig.

Avundsjukan brinner, såg en tjej häromdagen, så tunn. Ana skrek på mig, "Varför slösade du bort det där? Du kunde varit lika fin som henne!" men frågan är, hur fint var det? Är det fint att vara späd som en fågelunge? Svaret på den frågan är tvetydig. Det visar bara svaghet. Och jag vill visa alla, att jag är så jävla svag, men ändå vill jag inte det, för jag vill inte rasera allting ännu mer. Jag vill bara få ur mig allt, och ord är inte tillräckligt.

För vad gör man, när den neutrala sinnesstämningen innebär att man inte riktigt orkar le, att man är avstängd, plötsligt brister ut i ett skratt, är glad i några minuter, för att sedan återgå till det där. Det där som orden inte räcker till för. Depression? Nej, inte riktigt så starkt.

3 kommentarer:

  1. säg inte att du eller bloggen är meningslös. varje ord du skriver tar tag i mig och skakar om mig, gör mig ledsen och glad, och.. får mig att känna.
    tvivla aldrig på dig själv, du är för bra för det.

    SvaraRadera
  2. sv: JA! du är verkligen duktig. jag hade inte kommit tillbaka hit om jag inte tyckte att du skrev bra, du målar upp bilden så tydligt liksom, och det gör att man verkligen blir engagerad. när du skriver att du vill bli frisk blir jag glad, när du skriver att det går dåligt och vill tillbaka blir jag ledsen. det går liksom inte att inte känna för att du skriver så ärligt och ja.. bra. ta hand om dig och sluta aldrig skriva, eller kämpa eller leva! <3

    SvaraRadera
  3. En depression börjar alltid med att man känner sig nere, så ta det på allvar innan det blir svårare att hitta tillbaka.
    kram

    SvaraRadera