Recept - matlagning

fredag 24 september 2010

finns ni?

Är det ens någon som läser längre? Jag bara undrar. Om det är värt att uppdatera eller om jag bara skriver till en icke-existerande läsarkrets. Jag vet att jag inte har mycket att ge längre, jag måste tyvärr erkänna det.

Jag har mer eller mindre gett upp att bli bättre än vad jag är nu. Jag är ledsen, men just nu så är jag inte starkare. Jag vågar inte utmana ödet nu när allt drar ihop sig, när pressen i skolan ökar. Jag måste ta det lugnt.

Det var ett år sedan nu. Sedan jag fick mitt ödesdigra återfall. Alla dagar med ångest, den totala manin, humörsvängningarna från lyckorus till dödsångest, tvånget, rädslan, allt bränner fortfarande färskt i minnet. Såren i själen har ännu inte läkt, men de blöder inte längre. Känner fortfarande efterdyningarna, svidandet i magen när minsta stressmoment uppenbarar sig. Paniken. Andas.

15 kommentarer:

  1. Jag läser... varje gång du uppdaterar läser jag...

    SvaraRadera
  2. Jag följer din blogg, tycker du skriver så fantastiskt bra, så äkta.

    SvaraRadera
  3. jag hejar på dig erika, du klarar det här! styrkekramar<3
    jag läser din blogg ;)

    SvaraRadera
  4. Jag läser varje inlägg du skriver. Och jag hejar på dig, så mycket. Att ta sig ur mörkret är förjävla svårt, och även om man klarar det finns det alltid dagar då man längtar tillbaka dit ner. Men det är värt det. Alltid.

    SvaraRadera
  5. Än finns det folk kvar:) Men du kanske borde uppdatera lite oftare, för jag älskar att läsa din blogg. Dock har jag inte läst så länge så jag vet liksom inte så mycket om dig, eller vad man ska säga :S

    SvaraRadera
  6. sv: Mjo :/

    Jag läser iallafall så fort du uppdaterar! ♥ Kämpa på vännen!

    SvaraRadera
  7. Jag läser,vartenda inlägg. Jag har varit sjuk i anorexi, 2 gånger. Eller är, hamnade i det igen och det är i princip bra. Men tankarna finns osv.. Aja. Jag tycker INTE att du ska sluta skriva, jag tycker verkligen om att läsa det du skriver. Speciellt när det går bra för dig. Och du ska verkligen INTE sluta kämpa, det är inte värt det. Du är starkare än du tror. Keep going :)

    SvaraRadera
  8. I read your blog, every day, even though I rarely comment. Actually, I think this is my first comment so far (:
    I don't want you to stop, never stop. I struggled with anorexia for a year, I'm currently recovering, and going through pretty much the same as you're writing about.
    So please, don't stop... and keep strong.

    //Reader from Ohio

    SvaraRadera
  9. jag läser och jag hoppas hela tiden att du ska orka ta dig ur dethär.

    SvaraRadera
  10. Jag läser faktiskt väldigt ofta, så det är absolut inte onödigt att du uppdaterar :) Jag tycker du är stark oavsett.
    kram

    SvaraRadera
  11. Jag läser och jag bryr mig fortfarande även om du inte uppdaterar jämt.

    SvaraRadera
  12. Det är sådan brist på läsvärda bloggar. Din ligger bland favoriter och läses flera gånger dagligen... Beroendeframkallande eftersom jag ser något slags medlidande till och från dig, vi sitter i samma båt.

    SvaraRadera
  13. Jag läser.
    Sluta inte blogga! ♥

    SvaraRadera
  14. Jag läser också. krya på dig!

    SvaraRadera