Recept - matlagning

torsdag 16 september 2010

Sötsug

Tack vare mellanmål är jag aldrig sötsugen längre. Idag hann jag inte med det. Resultat? Nu sitter jag här med världens jävla sötsug. Mest irriterande faktiskt. Inte så farligt. Två helger i rad har jag gått upp 2 kg och gått ner dem på 2-3 dagar. Så fort jag återgår till mitt vanliga mönster så ligger jag där jag vill. Trygghet.

Det där som hände i förra inlägget, det var bara just den dagen. Det var inte början på ett nytt helvete. Jag tror inte att det kommer hända i alla fall, inte nu. Jag vet mina gränser. Tyvärr har jag svårt att hålla dem, men jag kommer inte kunna tillåta mig själv att falla tillbaka. Känns rätt skönt.

3 kommentarer:

  1. Det är bra att du känner att DU har kontrollen, och inte hon <3 Hoppas du ligger på en någorlunda hälsosam vikt <3

    SvaraRadera
  2. sv: Okej :) 18-19 är också det jag tycker är snyggt smal! Men jag ligger en bra bit under BMI 18 just nu... men ska upp dem snart... det var INNAN jag fick anorexia som jag hade BMI där omkring... :) naturligt smal!
    Kram på dig<3

    SvaraRadera