Recept - matlagning

måndag 5 april 2010

att somna och vakna med en känsla av hopplöshet

Allt började så bra. Kände stressen släppa nu när jag fick lov, varit på gott humör och kunnat äta ganska mycket mer än jag brukar utan att få ångest. Lite godis och sånt, bara kunnat njuta av det som vilken annan människa som helst. Mina fina humörsvängningar är tillbaka, vågen visar fortfarande samma siffra.

Stod i provrummet häromdagen. Det första som dök upp i mitt huvud var "Vad FAN har hänt med mina ben?" Jag når runt mina lår, hela vägen upp, till och med där låret är som tjockast... och det känns inte bra. Inga kläder sitter bra på mig, hela jag bara skriker sårbarhet och misslyckande. Vad har det blivit av mig egentligen? Jag är inte samma person som förr. Det är som om personligheten försvann med större delen av mitt kroppsfett.

När jag väger 44 kg igen ska jag belöna mig med en shoppingrunda. Frågan är bara hur länge det dröjer innan jag är där igen...

Förlåt att jag bara whinar hela tiden... Men ja, ingen tvingar ju er att läsa.

11 kommentarer:

  1. Tror inte din personlighet är borta. Den orkar nog bara inte lysa igenom som den gjorde innan. <du kommer fixa detta! Jag tror på dig och ska försöka ta till mig av dina kloka tankar. <3

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag är inte heller benig, men jag ser mycket tjockare ut än hon gör, för jag har inge muskler.. :(

    SvaraRadera
  3. Jag är med smalast på överkroppen. Benan ser typ.. Normala ut. ;)

    SvaraRadera
  4. Du kommer klara detta du är stark jag tror på dig ! <3

    SvaraRadera
  5. sv; men det är ju kalorier i drickan.
    och om det är fasta så får man ju dricka = jag kan dricka saft, vatten, coke, energidricka osv. för jag äter ju inte. Stämmer det?

    SvaraRadera
  6. underbart! men då kommer det nog lösa sig :)
    efter det här kör jag på detox-vecka tror jag.
    frukt och grönsaker ftw <3

    Tack för svaret! :)

    SvaraRadera
  7. sv: Nej, inte vad jag har hört i alla fall :) <3

    SvaraRadera
  8. sv: jajemen påskaftonen blev väldigt bra! (förutom fyllekäket sen på natten då men.....)

    oj nu fick jag verkligen en tydlig bild av hur smala dina ben måste vara.. var tvungen att ställa mig upp och se efter hur långt jag själv når runt på mina egna ben. vad skönt att du kunde äta lite mer och slippa ångesten under helgen, alla förtjänar verkligen att bara kunna få njuta vissa dagar. synd att det inte kan vara så varje dag bara..

    håll ut, du kommer inte alltid vara sjuk, någon dag kommer du kunna bli frisk och för varje dag som går så kommer du faktiskt lite,lite närmre den dagen.

    SvaraRadera
  9. sv: Jup jup.. hoodia fungerar precis som det ska !

    SvaraRadera
  10. Åh, kämpa på! Precis som alla andra vet jag att du kommer klara det. :)

    SvaraRadera
  11. shit, jag har aldrig tänkt på att du är så smal erika o.o <3

    SvaraRadera