Recept - matlagning

lördag 10 april 2010

fullständigt kaos.

Vilket jävla lov det har varit. Det har hänt saker hela tiden. Har haft underbart roligt, visst... men jag har ätit sjukt mycket, alldeles för mycket. Jag har varit på fest två dagar i rad också, vilket resulterade i en helvetes bakfylla idag. Jag kände mig inte ens mänsklig i morse, ville inte leva, spydde två gånger, låg och sov/vred mig i sängen resten av dagen med svullna ögon, sprängande huvudvärk, illamående, magont och ett sår i handen. Bråkade med min kille igår, vi pratade i telefon när jag var på festen och det gick helt åt skogen, jag grät i över en timme. Klunkade en massa vin, så när jag kom hem var jag verkligen packad. Därav såret i handen, jag ramlade tydligen i mitt rum innan jag skulle sova. Bråket med pojkvännen löste sig till slut i alla fall. Efter två år tillsammans så tål förhållandet en hel del.

Var ute och tog en promenad vid halv sextiden, och det var helt underbart, alldeles lagom varmt och soligt. Att gå i skogen i vårsolen är verkligen underskattat. Då kan man verkligen släppa tankarna fritt. Jag insåg att, i morgon måste jag skärpa mig. Jag kan inte fortsätta såhär. Jag måste återfå balansen, annars finns risken att jag raserar allting, att jag fastnar i besattheten och börjar gå ner i vikt igen. Särskilt nu när det är skola på måndag igen. Jag har redan ångest över det, jag kommer bryta ihop, helvete. Jag tål verkligen inte stress. Jag har varit så otroligt trött och utmattad den här veckan, eftersom all stress har släppt. Nej, nu blir det skärpning - träning och promenader och, viktigast av allt, inget småätande på kvällarna. Väga mig ska jag inte heller göra på ett litet tag. Det blir enklast så.

1 kommentar:

  1. sv: håller helt och hållet med dig ! Den är den bästa av dom alla faktist ! :D

    Åh, vilken vecka. och vilken jäkla bakfylla :O Jobbigt! <3

    SvaraRadera