Recept - matlagning

fredag 2 april 2010

spelar ingen roll om du faller, bara du reser dig igen.

Igår gick åt helvete. Jag åt en halv Ben & Jerrys utöver det andra, och godis på det. Tre dagars alldeles-för-mycket i rad, och jag har gått NED i vikt. Hur går det ihop egentligen?

Men nu är det lov, mindre stress, nu ska jag jobba på att försöka bli mer stabil mentalt. Inte tänka så mycket. Bara vara, stressa av. Jag behöver det. Ska ut och ta en morgonpromenad om en liten stund. Mamma trugar mig med nybakta bullar, får ta med mig på rummet och spotta ut. Hon får inte ana någonting.

6 kommentarer:

  1. Är det bara jag som ska äta bullar? "En bulle dör du inte av!" :P

    SvaraRadera
  2. Hm.. Jag har också ätit jättemkt de senaste dagarna! Jag vill ha en "har ätit"-kommentar sen! ;)

    SvaraRadera
  3. Fast EN bulle är inte att frossa! ;)

    SvaraRadera
  4. sv: men ååh perfekt ju, så skulle man ha det istället!:)

    du verkar inte ha det så lätt just nu:/ bara stora mängder ångest.. förstår att det är tufft att försöka kämpa emot ätstörningen genom att låta bli att kompensera osv och att ibland orkar man bara inte. hoppas du kan lyckas stressa ner under påsklovsveckan och koppla av, koppla bort ångesten. det låter som du verkligen behöver det<3

    SvaraRadera
  5. Eddie min vän, du kan inte vinna över det här själv.

    SvaraRadera
  6. Jodå, det har jag ju kunnat innan.

    SvaraRadera