Recept - matlagning

tisdag 13 april 2010

jag klarade det.

Jag gjorde det. Jag har klarat en hel dag utan det minsta sug, utan överätning, nästan utan ångest. Varit mätt tre gånger idag, vilket känns helt sjukt, men å andra sidan har ju en del av det varit utfyllnad också; sallad eller vatten. Fick lite panik efter lunchen, men det var ju nästan bara sallad jag åt. Samma sak efter middagen, men jag blev mätt på vattnet jag drack också.

Blev totalt runt 900 kcal idag. I vanliga fall brukar det bli kanske 600-800 kcal mat. Sen småäter jag mig till 1000-1100 och kompenserar med någon träning - detta hemska kvällssug... (Skäms för det, men det spelar ingen roll. I'm honest.) Det känns ändå bra, trots att jag är tung i magen nu. Jag vann. Det här är mitt första steg mot bättre matvanor, i rätt riktning - tillbaka till mig själv. Stoltheten över att ha klarat den här dagen vinner över stressen för mättnadskänslorna. Jag kan. Jag kan vinna mot Ana.

Har reserverat Mattillåtet av Gisela van der Ster på biblioteket också. Det blir förstås lite läskigt, men ska låna den på ett annat bibliotek än det jag brukar gå till.

Mamma: "Jag var på en mässa med jobbet idag, vi fick med oss en sån där näringsdryck hem. Tänkte att du kunde ta den, du behöver nog det. Man brukar ge sådana till de som behöver gå upp i vikt."

Åh, lilla mamma, jag vill inte att du ska inse mina problem. Jag behöver inte din press också. Hon tror att jag har haft svårt att gå upp sedan jag hade vinterkräksjukan i vintras...

6 kommentarer:

  1. Vad bra att du vågade! :) Jag hittade en annan bok om lycka som jag funderar på att köpa. Får se om jag kommer läsa den..

    SvaraRadera
  2. sv: ja räkna kalorier är inte lätt att sluta med alltså:/ men nu när jag bestämt mig så får jag försöka göra så gott jag kan även om det hela tiden finns i bakhuvudet!

    och vad du är BRA måste jag ju säga! blir jätteglad att läsa att du både lyckats gå upp lite och att du försöker lägga om din matvanor och allt nu. du tar dig verkligen framåt! åh du ska verkligen vara stolt över dig själv:) jag hoppas att den här dagen går precis lika bra som gårdagen! stor kram

    SvaraRadera
  3. Va? jag kommenterade ju det här inlägget tidigare idag? Nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev längre, men du är verkligen modig och stark som kämpar så¨:)

    Mattillåtet har jag inte läst, jag har velat läsa den läänge men det har inte blivit av, konstigt nog. Ska absolut kika efter den på bibloteket nästa gång jag är där! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har läst igenom din blogg och funnit att det är en av de bättre, det finns en massa folk som skriver om sina ätstörningar men det är få av dem som jag fastnar för. Jag känner igen mig i en massa av det du skriver, och jag hoppas att du lyckas med att ändra matvanorna! Jag kom till insikt och gjorde samma sak själv för en vecka sedan och startade då min egen blogg.. Kämpa på!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Har säkert skrivit detta innan men... Du är otroligt duktig!
    Jag tror inte att jag själv hade klarat mig så bra i din sits (baserat på det jag läst i din blogg.)
    Du är stark! Keep on fighting.

    SvaraRadera