Recept - matlagning

onsdag 20 oktober 2010

...kanske?

Små glimtar av hopp har tänts. För vem vet. Kanske blir denna hösten och vintern inte en evighetslång, utdragen balansgång för att inte trilla ned i ångestens bitterljuva famn. Kanske kan livet vara helt okej även om jag och maten inte är bästa vänner, även om jag är extremt osäker på mig själv och trots att jag ska förvandlas till en levande skrothög i munnen om tre veckor.

Jag har lärt känna mig själv och hur jag reagerar i vissa situationer, lärt mig att ta saker och ting i min egen takt och strukturera upp min vardag. Magkatarren som var på väg försvann så fort jag gjorde det. Med förra hösten i åtanke, mitt fall ned i helvetet, Anas helvete, ska jag göra allt för att inte låta det hända igen. För nu känner jag att jag är ute ur den sämre perioden som inleddes i somras. Nu vågar jag bli lite mättare på lunchen, lite mindre sallad, lite mer mat. Lite mer plats för tankar, lite mer energi till att le, prestera och få andrum.

11 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det har blivit bättre. Måste tillägga att ditt hår ser riktigt fint ut också.
    Brukar läsa din blogg ganska ofta.
    Du är stark tjejen, jag tror på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack så mycket <3 Ditt hår ser jätte härligt ut, har du dreads? :)

    SvaraRadera
  3. åh, herregud, vad fin du är! älskar dreads :>

    SvaraRadera
  4. härligt att höra erika, du klarar det! ;D<3

    SvaraRadera
  5. Så skönt att höra. Det fick mig att le.

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas också, det är i alla fall en början <3

    SvaraRadera
  7. Haha, men buse. Jag ska väl säga at jag har tur, eftersom har en pojkvän som är VÄLDIGT kakglupsk och aldrig i livet skulle låta mig äta en kaka utan att han också får en (ehehe.).. Men du kanske inte ska baka så stora satser?
    Lite lagom är kanske bra för både psyket (inte lika bra för magen, men hey, lite är väl bättre än inget?)

    SvaraRadera
  8. Verkligen, det är självklart skönt med verklighetsflykter men jag tar dem inte genom alkohol. Inget att föredra för mig, sällan jag tycker om lullet. Måste verkligen vara på ett speciellt humör, men det är inte ofta... Haha.

    Du är fin :*

    SvaraRadera
  9. Åh vad skönt att höra att du börjar komma ur den dåliga perioden. Och vad mysig du ser ut!

    Sv: Tack för tipsen. Jag brukade ha nötter i gröten innan, men nu har jag ju flyttat hemifrån, och nötter är så dyrt :P
    Men havrekli ska jag definitivt testa.

    SvaraRadera
  10. sv: ja! fast fruktar den dagen jag tröttnar på gröt :( det är ju den ultimata kroppsvärmaren och energigivaren ;)
    hoppas allt är bra med dig!<3

    SvaraRadera