Recept - matlagning

tisdag 23 november 2010

kalla händer, snökaos och brödbak

Sitter i skolan och känner för att skriva ett onödigt inlägg. Hoodie, raggsockar, halsduk, och ändå börjar mina fingrar anta en vit färg samtidigt som det ilar i dem, men jag är van, det känns så normalt att ha kalla händer att det känns grymt konstigt när de är varma. Typiskt att just jag skulle födas med sämst blodcirkulation; det hänger inte på vikten faktiskt, jag har alltid haft kalla händer. Men jag förstår inte grejen med att skolor måste vara så kalla? Snön har slutat falla nu, snökaos i morse, trodde inte ens jag skulle komma hit. Idioter som inte förstår att snö faktiskt kommer varje vinter. Men det innebär en viss grad av mysighet och därför ska jag baka bröd idag. Utan att räkna ut kalorier. Kan jag det? Nej, det kunde jag förstås inte, men skit samma!

2 kommentarer:

  1. Jag har också haft otroligt dålig blodcirkulation sen barnsben... Blåa tassar & händer jämt. Sedan när min förbränning var låg i brist på näring gjorde det ju knappast saken bättre... Usch. Men skolor har väl inte råd att prioritera värme, för har aldrig hamnat någonstans där det är varmt!? Fyfan för vinter.

    SvaraRadera
  2. Allt du bakar ser så.. ofarligt ut. ; ) haha

    SvaraRadera