Recept - matlagning

onsdag 3 november 2010

en helt ny värld

En dröm gick i uppfyllelse, sedan tre år tillbaka har jag velat ha en systemkamera och nu har jag äntligen gjort slag i saken och har en Canon EOS 450D i min ägo. Det låter så dumt, men det känns verkligen som om jag är i en annan värld bakom sökaren, genom den får allting ett nytt liv, allting kan göras så vackert. Allt har en egen symmetri, en egen plats i den stora världen och varje sak finns där därför att. Jag ser världen genom en hinna av glas, jag är liksom bara där på besök. Jag flyr, med kameran i handen. Nu ska jag ge mig ut på en promenad i det annars så hemska vädret, men genom objektivet blir allt så melankoliskt vackert. Vackert som bara en inslagen dröm kan bli, och jag går ut för att jag vill. Inte Ana.

N: "Jag tror att du har stor potential, för du har ju en bra estetisk syn, och sen är du ju så smart också. Åh, vad jag ser fram emot att kunna snacka kamerasaker med dig!"

1 kommentar:

  1. ne nu blev jag lite avundsjuk, jag vill också ha en systemkamera :o
    hoppas du har det bra<3

    SvaraRadera