Recept - matlagning

söndag 26 december 2010

366 dagar sedan mitt första blogginlägg

Nu var det ett helt år sedan jag började blogga. Ett helt år sedan, juldagen 2009, det var då jag bestämde mig för att sätta pränt på mina tankar, låta mina fingrar flyga över tangenterna i bra och dåliga stunder. Jag tror att det hjälpt mig. Men jag kan inte låta bli att undra. Hade jag inte börjat, hade jag fortfarande dragits ned i helvetet igen och drabbats av den värsta svackan i min ätstörning någonsin? Eller har mitt bloggande faktiskt resulterat i att jag till slut, den där dagen i mars, bestämde mig för att - om inte döda - i alla fall såra min fiende såpass att jag återigen kunde andas lite friare?

För övrigt gick julaftonen faktiskt helt smärtfritt. Ingen jobbig mättnad, ingen ångest, ingen dagen-efter-ångest. Nästan lite för lätt. Men sen behövde man ju bara smaka på lite av varje för att bli mätt. Lite för mycket godis kanske, men det har inte gett något utslag. Ligger fortfarande stadigt mellan fyran och sexan. Å andra sidan hade jag väl inte förväntat mig annat, jag känner mig själv såpass bra att jag kan mina gränser. Matångesten uppträder inte lika lätt då.

1 kommentar:

  1. Jag tycker så mycket om din blog :-) Du skriver veldig bra. Du kan gjerne skrive en svensk artikkel på min side:
    www.alternativmedisin.org
    Kram från Norge :-)

    SvaraRadera