Recept - matlagning

tisdag 11 januari 2011

magkatarr, åh så skoj

I höstas stressade jag väldigt mycket. Något som ledde till att jag fick magkatarr, dvs att min mage börjar svida som satan när jag blir stressad. Inte annars. Men igår började den svida trots att jag inte var stressad. Idag också. Vad är det här? Jag har skola i nästan fyra timmar till och det känns som någon hällt frätande syra i min mage. Det suger brutalt mycket. Ingen som vet något som hjälper om man inte har något att äta/tablett/samarin? Har bara en kiwi, ångrar mig, skulle gjort en macka i morse men hann inte. Fuck.

7 kommentarer:

  1. sv: jag har läst enstaka kapitel ur matillåtet, men det var över ett år sen, kanske borde låna om :)
    just nu har jag börjat på en bok som heter "women food and god" som jag hoppas ska kunna få mig att sluta vända mig till maten varenda gång jag känner något och istället låta mig själv känna känslan ist.

    SvaraRadera
  2. du, det var inte mycket mat på en dag, lura inte dig själv.< 3

    SvaraRadera
  3. Ojdå. Kan det vara magsår, tro?

    sv: Mjo, du kanske inte tycker att det är så illa, men för mig, som kämpar så hårt för att bli frisk och få en hälsosam vikt.. Det skulle vara katastrof om jag åt som du. Och med tiden kommer du gå ned på det du äter nu, det tror jag du anar också..
    Jag förstår om du är rädd - det tror jag vi alla är. För det är läskigt. Nu är det så tryggt, det trygga mellanläget. Ingenting är supersvårt, men det är inte heller glasklart. Det som är supersvårt är att ta det där sista steget och spräcka glasrutan, så att det blir precis sådär enkelt och fritt som det borde vara.
    Sedan är den fysiska undervikten och matbeteendet endast symtom på den egentliga boven - det vet du. Det sjuka sitter i hur man mår psykiskt.. Och du mår inte bra psykiskt, eller hur? Gumman, jag.. Jag är så rädd för att ditt psykiska drar ned dig än mer i skiten, så du faktiskt återfår det sjukliga matbeteendet som tidigare. Och då är det ännu svårare att bli "helt frisk". Det är lika bra att börja nu. Ingen kommer neka dig hjälp, för det sjuka sitter i huvudet, och det växer bara om man inte dödar det.

    SvaraRadera
  4. Har också haft magkatarr flera gånger.. Man kan ju få det av konstiga matvanor också, och av att röka och dricka alkohol.

    Men prova losec mups tror jag dom heter, det är tabletter. Dom brukar funka för mig :)

    SvaraRadera
  5. Probiomax, ca 105kr för tjugo tabletter. Tarmflorabakterier rent ut sagt! :)En st på morgonen! Det ska räckta för att ställa allt till rätta under dagen och göra magen glad igen! <3

    Kram

    SvaraRadera
  6. En vän till mig har också problem med magkatarr, hon gick till apoteket, rådfrågade dom där och fick något piller som (jag tyvärr inte mins namnet på) verkligen hjälpt henne :)

    Krypton känns ungefär som ett opiatrus, man blir bara lugn och rofylld.. Ja, och så kliar det överallt..

    Jag är faktiskt riktigt glad för att jag lyckats bli av med bulimin, jag saknar inte ätstörningen alls längre. jag hoppas verkligen att du också kommer till den punkten :) Kämpa på, det finns så mycket mer..

    SvaraRadera
  7. Sv: Nej men jag har ju som regel att inte äta efter klockan sju, så det var mest därför haha :)

    SvaraRadera