Recept - matlagning

lördag 1 januari 2011

Dålig start på året.

Ett helt nytt år. Bara jag som inte direkt märker någon skillnad? Alla är hely hypade på att "jaa, nu är det 2011, nu kommer jag bli en ny människa, allt är såå annorlunda!" för att en vecka senare glömma sina nyårslöften. Samma sak varje år. Livet har en tendens att fortsätta som det gör ändå. Jag skulle kunna ha gett mig fan på att jag skulle bli frisk i år, men jag varken orkar eller vill, för nu är jag återigen i det här stadiet när man liksom inte är sjuk, men inte är frisk heller. Fick en liten chock när jag ställde mig på vågen förut. Obehagligt, det kändes som hjärtat hoppade över ett slag. 1,2 kg mer än igår. Ett komma fucking två kilo. Det är ju sjukt. Jag vet mycket väl att det kommer vara som vanligt om ett par dagar igen, men det är fortfarande störande. Äckel äckel äckel

Nyårsaftonen var det inget fel på, mådde bra och hade kul. Sömnen blev det si och så med, alkoholen plus att jag ätit äckligt mycket gjorde mig hur varm som helst så jag låg mest och svettades i soffan. Ligga på madrass på golvet gick inte, gjorde ont. Så nu sitter jag här och är bitter. Visserligen inte bakfull - en vitamin well före sänggåendet hjälpte faktiskt - men bitter ändå. Glädje-saldot tog visst slut, droppade av lite åt gången under dagen bara för att pojkvännen betedde sig konstigt idag utan att säga varför. Igår blev han irriterad på mig för att jag frågade var det var hela tiden, men hallå, jag kan inte hjälpa det? Han var säkert bara trött idag ändå... och det sista goda humöret försvann när jag vägde mig. Halv sju, och jag har en hel kväll framför mig utan ett piss att göra. Utan minsta ork att faktiskt göra någonting. Välkommen 2011. Har en känsla av att det kommer bli ett rätt pissigt år, men inte lika pissigt som 2010 i sina värsta stunder.

2 kommentarer:

  1. Ingen större skillnad nej...men dags för mig o ta tag i saker på riktigt ändå, hihi..kärlek

    SvaraRadera
  2. Sv: Men grejen är den att jag ser ut som du (och det i sig är inget problem alls) men jag har bara gått upp fett och inga muskler alls.. Och det är totalt omöjlihg att vara bekväm med det, tyvärr..

    SvaraRadera