Recept - matlagning

torsdag 4 februari 2010

before you panic

Ibland känns det bara som man äter alldeles för mycket. Jag trodde verkligen att jag hade ätit som en gris idag men det var inte riktigt så illa som jag hade befarat. Thank god. En detalj som många glömmer är att kroppens metabolism faktiskt bränner kalorier - i mitt fall ca 1200 om dagen. Det betyder att jag faktiskt bränner 1200 kalorier om jag så ligger i sängen och stirrar i taket en hel dag. Det kan kännas lugnande att veta och det är lättare än man tror att ligga minus.

Tänk på det nästa gång du håller på att få panik - det har räddat mig från ångestattacker flertalet gånger. Som nyss, kunde inte låta bli att äta lite fil med müsli trots att jag egentligen inte behövde det. Sötsug är verkligen helvetets påfund.

Här kan du räkna ut ditt basala energibehov, BMA.

3 kommentarer:

  1. sv: Mjoo. Men mina bröst har krymt dom också. Fast inte så mycket dock.. det är ju bra. men ahh.
    hur mår du? fin blogg!
    <3

    SvaraRadera
  2. Sv; Det kan du visst! Vad har du för bmi? Vi kan peppa varandra..

    SvaraRadera
  3. ååh tack känner mig så mycket bättre nu!!;D<3 stay strong

    SvaraRadera