Recept - matlagning

onsdag 24 februari 2010

unnecessary post.

Utan att jag tänkte på det slank det ner några Polly, typ 250 kcal, kanske till och med mer, helt i onödan. Jag är klar med matten men inte fan hinner jag till gymmet nu. Helvete. Som tur är så ska jag åka skidor hela dagen i morgon, då bränner man ju en del i alla fall... Pappa är hemma så jag kan inte spy heller. Inte för att jag brukar spy, men ändå. Faildag.

Jag fattar inte. Förut brukade jag äta typ 300-500 kcal mer om dagen än jag gör nu. Väger och äter mindre än någonsin, trots det så känns det som att jag äter mer och är tjockare än innan. Roligt att man känner en massa fettvalkar när man sitter, och sen när man känner efter med handen så finns det inga. Oftast är det revbenet som trycks in. Hej psykfall? All ångest över allting på det här dessutom. Fin kombination. Skjut mig.

EDIT: och all ångest försvann, P3 live sänder Cult Of Lunas konsert från Peace & Love. En hel timme. Jag är (tillfälligt) lycklig.

4 kommentarer:

  1. sv: ja det är verkligen på morgonen det är som lättast att gilla sin kropp, innan den börjar svullna upp under dagen..:/ men det är väldigt skönt att läsa att du är medveten om att du liksom "ser i syne" efter ett tag, att du innerst inne vet att du faktiskt inte alls är så tjock som du ibland känner dig! tappa aldrig den medvetenheten:)

    åh gud vad roligt att åka skidor! har bara åkt den en gång men alltid velat lära mig sen dess. pollyn du åt försvinner av bara farten:)

    det låter som du kommit i en farlig spiral..äter mindre men ändå känner dig allt tjockare. jag antar att det är en del av sjukdomen som nästan är oundviklig och otroligt svårt att ta sig ut. eller? min förhoppning är att jag inte behöver hamna där, att jag kommer känna mig nöjd när jag nått mitt mål. är rädd för att hamna i samma sits som du är i nu..
    kram, ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. hur mkt väger du?:)

    SvaraRadera
  3. Liv; För tillfället 43,6 kg :)

    SvaraRadera