Recept - matlagning

måndag 8 februari 2010

nystart & måndagsmys

Idag hade jag en nystart med tanke på helgens misslyckande. Att gå runt och ha ångest över det känns onödigt. Istället låter jag det peppa mig till att vara duktigare nu, och idag gick jättebra. Jag måste visserligen äta mer än normalt för att jag har prao (fysiskt arbete, måste lyfta en massa tunga grejer, det blir en hel del träning) men det viktigaste är att det känns bra.

Matbiten gick utmärkt - men resten har skitit sig. Jag har varit jättetrött och tappat en massa saker, lagret fick en massa felbeställningar så allting var helt kaotiskt och till råga på allt så tappade jag några paket med makaroner från en hylla så att jag fick kanten i hakan, lagom smidigt. Alla har vi våra klumpiga dagar.

Nu ska jag slappna av med en kopp te och lite Dietorelle Fruit. Jag kan lugnt konstatera att genom att läsa andras bloggar blir jag peppad till att lämna den misslyckade helgen (ur matsynpunkt, allt annat var underbart) bakom mig och istället sikta framåt. Jag ska bli stark! Idag har jag blivit frestad många gånger utan att ens bli sugen, det känns sjukt bra. Tack!♥

1 kommentar:

  1. Tycker jag låter bra, man ska inte hålla på och tänka tillbaka på det dåliga utan se det som kommer bli bra. Du är stark och jag vet att du kommer klara det! Take care <3

    SvaraRadera