Recept - matlagning

söndag 21 februari 2010

friterad luft, någon?

Jag har inte tränat på hela veckan så det är nog dags nu. Ska dra i mig en powerking sugarfree (jag älskar dem) och sen hoppas på att jag orkar träna och inte svimmar. Jag är inte så bra på att stå emot lågt blodsocker.

Jag är så löjlig, var hos en kompis igår. Personen i fråga hade fritös. Behöver jag ens säga att det luktade hemskt? Det stank frityrolja i hela huset. Jag kände mig fruktansvärt löjlig men det kändes som man skulle få i sig kalorier om man andades in fett-ångan så jag vågade inte ens vara i köket... Var förstås tvungen att smaka sen i alla fall, men efter att ha känt den lukten och sett nyfriterade pommes så blir man inte så sugen.

Det mesta känns dock rätt tungt nu. Det känns bara som att jag gör alla besvikna, trots att det är vad jag allra minst vill. Jag förstår inte hur jag lyckas. Jag går sönder snart.

7 kommentarer:

  1. Det där med lukten har jag också funderat över.. Skulle inte klara att stå och jobba på McDonalds för att jag hade inte kunnat andas i rädsala för att gå upp i vikt.
    ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Nej.. Kanske. Inte. Men det känns rätt mycket när man bara ligger still... Nu blev det ju iof 40 min träning på kvällen men ändå. :(

    Är Powerking gott? Haha, jag har tänkt på det flera gånger. Har funderat på att köpa - men är det superdupersött?
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad tycker du att jag borde ligga mellan varje dag på kcal in?

    SvaraRadera
  4. Tack. :) Jag ligger ju helt klart på svält just nu. Äter inte ens 500 kcal om dagen - jag tror att det är bra om jag försöker att iallafall komma runt 700 varje dag. Annars så kommer dne ju att stanna upp _helt_... Hur tränar du?
    Tusan tack för svaret.

    SvaraRadera
  5. Jag har tyvärr jättelångsam förbränning. JÄTTELÅNGSAM. Men det blir nog jättebra om jag försöker äta litelitelite ofta. Vad skönt med mycket vardagsmotion - det gör så mycket mer än man tror. :) Jag tror att det är bäst om jag inte svälter jättemycket. Jag vill ju ha fin och fast kropp, som har förbränt fett - inte muskler. Och du har ju jättefin kropp och äter ju helt jättebra.

    SvaraRadera
  6. Ja, havregryn är super jättegott. :) _ÄLSKAR_ havegrynsgröt och får ofta grötcravings. :D

    SvaraRadera
  7. Lät gott!

    Då jag inte hetsäter brukar jag steka lite quornfärs med krossade tomater och tacokrydda. Ibland med andra grönsaker och lättkeso.

    Smakar nästan som tacos :)

    SvaraRadera