Recept - matlagning

lördag 6 mars 2010

the girl without dreams?

Jag har börjat känna att livsglöden börjar försvinna. Den här veckan har jag ätit bättre än vanligt, men jag har haft sjuka humörsvängningar. Jag fattar inte vart all ångest kommer ifrån. Just för tillfället mår jag däremot bra, men ångesten ligger alltid där. Den väntar på mig, för att slå till när jag minst anar det. Insikten slog mig när jag och en kompis pratade häromdagen.

Jag insåg att jag inte har några egentliga framtidsdrömmar. Vad ska det bli av mig? Vad vill jag bli? Jag vet inte. Jag tänker aldrig längre framåt än max några månader. Jag kände bara, att om livet ska vara som det är nu, då är det inte ens värt att tänka på framtiden. Jag har inga mål, inga drömmar, ingenting. Jag bara finns. Av vilken anledning?

5 kommentarer:

  1. Precis så där brukar jag också tänka. Jag har inga vettiga svar tyvärr.

    Njea.. Det var inte så läskigt, jag skämdes mest. På andra sidan var det några år sedan, jag hade knappast reagerat likadant idag.

    SvaraRadera
  2. Usch jag brukar oxå tänka så:( Särskilt vad det ska bli av mig brukar jag fundera på:(

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där sååå väl. Fy fan!!! Är så glad att jag börjat FÅ TILLBAKA mina framtidstankar, drömmar och livsvilja!!!

    Förstör inte din kropp, förstör inte ditt liv och livet för dina närmaste. Don't... =/

    SvaraRadera
  4. Ångest är hemskt. Det gnager så mycket.

    Lev en dag i taget. Skapa mening. Måla - pyssla - sy - engagera dig politiskt. <3

    SvaraRadera
  5. sv: okej..jag hoppas du klarar av att ta dig ur det igen!! och jag hoppas att du får tillbaka din livsgnista snart. är övertygad om att du en dag kommer känna att den är påväg tillbaka igen, du kommer inte alltid känna som du gör nu.

    och tack för din kommentar om helgen, det är precis vad jag ska göra. glömma den och istället bli motiverad och göra denna vecka bra:)

    SvaraRadera