Recept - matlagning

måndag 22 mars 2010

ljusglimtar.

Jag bara sprudlar av glädje idag. Jag vet inte varför, men det är bara så jävla underbart. Jag vill bara krama om allt och alla, hur hände detta? Det är till och med kasst väder ute, så vårkänslor kan jag inte skylla på...

Jag ska handla på hemvägen, ska köpa en massa roliga kryddor, och mörk choklad så att jag kan testa ett recept på chocolate chip cookies med mindre kalorier. Det är nästan inget socker i "grundsmeten" så det blir nog inga skräcksiffror om man jämför med såna man köper i alla fall. Hoppas verkligen att det blir gott. Postar recept och bild om det blir bra, bakar ikväll eller imorgon. Jag har verkligen fastnat i det här med att baka igen, jag satt hela kvällen och letade efter bra recept. Vad tjockt det känns, egentligen. Whatever. Ta hand om er.

8 kommentarer:

  1. sv: Okej ! :D Vad bra ! Tack, jag har funderat skit länge över vad det är för typsnitt. ska kolla upp det. haha!

    Hoppas du får en fin dag vännen <3 !

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du är glad :) Blir kul om du lägger ut receptet sen, har du räknat ut antal kcal? :)

    SvaraRadera
  3. sv: ah jag gillar också att sitta och leta massa recept. och visst blir jag lite sugen på att baka för det är så kul, men samtidigt så är det som att mitt sötsug blir tillfredsställt bara genom att sitta och titta på bilder av allting:D haha ganska bra faktiskt. för även om jag hittar recept på smala varianter så törs jag inte ge mig på det (om det inte är för något speciellt tillfälle), för tänk OM jag sätter i mig alldeles för mycket av det. men hoppas dina chocolate chip cookies blir bra nu:D

    och så glad jag blir när jag läser att du sprudlar av glädje idag! älskar att läsa sånt både för att man blir glad för den andras skull och för att det smittar av sig:D

    SvaraRadera
  4. Jag ska rapportera :) Var hittar du alla dessa låg-kcal recept?

    Jag är nog ganska optimistisk jag också, eller jag var sån tidigare iaf. Jag har insett att mitt gammla mott: "allt ordnar sig...!" inte alls stämmer. Hah.

    Kul att höra att du mått bra idag! :)

    SvaraRadera
  5. sv: ah okej! jag funderar nog mest på peace and love tror jag, metal är inte riktigt min grej:)

    SvaraRadera
  6. Jag ska kika efter där nästa gången det blir dags för bak :) Hur blev kakorna?

    SvaraRadera
  7. sv; Haha, då är vi fler. Har inte heller så många. dom jag umgås med är typ.. 5-7 st. Men annars. njajj. Men ja, det är väl så med vissa. Man kan ju inte fungera med alla :) haha ! <3

    SvaraRadera