Recept - matlagning

söndag 14 mars 2010

och du var tyst igår.

Kvällen igår var helt underbar, jag levde i ett mystiskt lyckorus under större delen av dagen. Jag fattar inte, ena stunden kan jag ha ångest för att en stund senare vara jätteglad, och sen ändras det tillbaka igen. Mitt humör vill inte bestämma sig.

Jag visste att jag skulle hamna på ett skyhögt kaloriintag men jag repeterade i mitt huvud hela dagen "En kväll gör inget." Vilket är sant - 20-25% av alkoholen blir värme (jag fick ha varma händer för första gången på flera veckor, helt underbart) och dessutom så höjs förbränningen om man tillfälligt får i sig mer än man brukar.

½ portion gröt med kanel & 1 tsk äppelmos
2 rågform med räkor + liten sallad med gurka och räkor
50g lösgodis
~100g chips
50g plopp
2 rekordelig skogsbär
1 xider bright
3 digestivekex
2 bitar vetebulle
1 dl mjölk


Jag stryker igår. Söndagar är den duktigaste dagen för mig, det ska bli som förra veckan, om inte bättre. Gymmet öppnar snart, så jag ska iväg och träna. Ta hand om er!

12 kommentarer:

  1. Kul att höra att du lyckades strunta i kaloriräknandet och att du hade kul! :) Jag lyckades också bra igår: Inget hetsande, inget kalori-räknande... Underbart!

    SvaraRadera
  2. Alkoholen ja... Man är aldrig människa dagen efter ;)

    Hoppas det gått bra för dig också!

    SvaraRadera
  3. bra att du hade en kul kväll, dom där lyckorusen är underbara:) men det är sjukt jobbigt att alkoholen innehåller så otroligt mycket kcal..

    SvaraRadera
  4. Haha, så jag har alltså lyckats få en kaffe-hatare att dricka kaffe? ;P

    Ta hand om dig! :)

    SvaraRadera
  5. sv: vin och sprite zero är riktigt gott! men light cider brukar jag oftast köra på:)

    haha jag håller på ett sätt med dig för egentligen tycker inte jag att mina ben heller är snygga även om dom skulle vara skinny, för dom har en sån blekröd ful färg haha! så har börjat pressa i solariet en gång i veckan nu i hopp om att dom ska se lite bättre ut:d

    SvaraRadera
  6. sv: Tack för tipset! Dock hatar jag kaffe. haha!
    Hjärtat, du väger ju skit lite ! Hur lång är då? =)
    Ta hand om dig! <3

    SvaraRadera
  7. Tack <3

    Jag fattar inte varför man ska se allt som så svart/vitt. Lite för mycket och lite ångest är bättre än mycket för mycket.och mycket ångest.

    SvaraRadera
  8. sv: Ja men det kanske man ska prova då! :D
    Annars är jag ett thé fan. Och det innheåller ju inga kcal allt om man inte har tillsattser. Haha.

    <3

    SvaraRadera
  9. Så bra att du själva inser att det gått för långt men du har inte funderat på att söka hjälp utifrån? Själv tänkte jag också precis så, att jag skulle ta tag i mig själv och ta ett steg i taget, men det har ju uppenbarligen inte fungerat alls... Ibland som nu kanske det lyckas med några famsteg, men så fort man möter ett litet baksteg kommer hamnar dubbelt så många steg bak.

    Jag hoppas verkligen att du kan bli bättre du med :)

    SvaraRadera
  10. Du har rätt, det är bara att fortsätta försöka. Känns så onödigt då man vet att det inte finns en chans att man vinner ändå, ätstörningarna är mycket starkare..

    Hoppas att det har gått bra för dig under de senaste dagarna!

    SvaraRadera
  11. sv:jaa det är kul, så kommer man ju garanterat få bra hemkunskapsbetyg om man har det i skolan om man tränar på matlagning hemma;)

    SvaraRadera
  12. åh, gud vad kul. själv har jag aldrig vågat mig på annat än light-cider, haha... blir du full på tre cider? o:

    SvaraRadera