Recept - matlagning

onsdag 3 mars 2010

vårkänslor på g?

Jag är så glad idag och det känns så otroligt skönt. Haft en bra vecka hittills, inte ätit för mycket eller haft ångest över maten. Underbart. Idag har varit extra bra, än så länge ätit 480 kcal. Jag brukar ligga på ca 1000 kcal om dagen numera, funkar utmärkt. Min förbränning är rätt bra. Kanske blir något mindre idag dock, ska på konsert ikväll. Inget kvällssug med andra ord.

Imorse satte jag på mig mina favoritjeans för första gången på säkert två månader (Jag har inte använt dem eftersom att de är så tighta - det blir så grymt kallt.) och jag noterade att mina lår blivit smalare. Byxorna var dessutom mycket lättare att knäppa, sitter ännu bättre än innan. När jag skulle gå av tåget idag, på väg hem från skolan, var det flera stycken som synade mig uppifrån och ned, och deras blickar fastnade på mina ben. Jag blev lite glad inombords.

Hur har eran dag varit? Puss på er!

13 kommentarer:

  1. Är påväg mot smalare lår också.

    SvaraRadera
  2. vad härligt att läsa ditt inlägg! vårkänslor, ingen matångest, smala lår och BLICKAR:D det om något betyder resultat:)

    min dag har också varit bra idag, för mycket frukost dock men det tänker jag helt strunta i! dagens slutresultat kommer blir rätt bra ändå:)

    SvaraRadera
  3. Låter som om du haft en härlig dag med andra ord! :)

    SvaraRadera
  4. Tack för din fina kommentar. Låg du på 1000 kcal innan också när du gick ner till din målvikt?
    Ska försöka mig på 1000 kcal också.. Litar på dig ;) Tack igen! :)

    SvaraRadera
  5. oj dåå.. Fy så hemskt om du faktiskt hade svimmat... Vad var det för konsär ni såg?

    SvaraRadera
  6. sv: vad var planen från början? eller vad var det som startade allt?

    SvaraRadera
  7. När jag rider så "slapprider" jag aldrig! Utan det är full fokus från början till slut som gäller, hästen får jobba mycket och i stadig form hela tiden vilket kräver en del av mig eftersom min häst är pigg men måste ha hjälp med att omvandla sin energi från framåt till uppåt. Det tar mer än man tror. Har kollat olika sidor, får fram samma resultat ungefär. Gick efter den lägsta kaloriförbrukningen för ridning som jag kunde hitta. Men tänker inte förlita mig helt på ridningen såklart, mer en kul grej bara =) ska börja på gym på måndag! Woho!

    Nice att de spanade in dina ben! Awsome! Kram

    SvaraRadera
  8. Tack! Jag hoppas jag fortsätter "rasa" ett tag till.. man vill ju ner så mkt som möjligt till sommaren =) Nu ska vi kämpa. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja det är ju värt ett försök iallafall :)

    SvaraRadera
  10. Var glad för det! Haha, jag har svimmat en gång, under min svältperiod för några år sedan. Jag var på centrum med min mor... Så jäkla pinsammt!

    SvaraRadera
  11. Lägger till dig bland mina länkar, hoppas det är okej?:)

    SvaraRadera
  12. Anmäl dig till Veckans blogg!
    Resultat på Fredag!
    Ta chansen!

    SvaraRadera