Recept - matlagning

tisdag 20 juli 2010

släktkalas

Mormor fyller åttio år idag. Självklart ska det som vanligt resultera i en orgie i kalorier, socker, fett och kolhydrater. Förrätt, laxrulle i polarbröd och melon med fetaost(självklart tar man inte osten), huvudrätt - sallad, två morotsbiffar sen häromdagen, ugnsrostade grönsaker, massa plock och fan vad mycket olja det är, tårta, en riktig sockerbomb, hallon, passionsfrukt, vit choklad jag kommer dö, snacks, de godaste chipsen jag vet, nötter, det är visserligen nyttigt fett, godis och alltid för mycket. Ana tjurar längst in, jag dricker mig mätt på vatten, är fruktansvärt rastlös och kan inte vänta tills alla har gått för då kan jag äntligen ta en promenad och lugna mig. Jag är lugn. Det är lugnt. Jag hade dubbelhaka i morse. Äckel. Vägde 43,6 igår. Men en dag är ingen fara eller så är det visst det, i morgon kommer du vara tjock som en jävla tunna.

Nu är det tårta. Shit, vad jobbigt det blir.

5 kommentarer:

  1. Jag tror du klarar dig. Verkar som du har gjort det hittills :*

    Det här kan verka dumt, men liksom... Skulle du kanske kunna ge mig dina bästa bantningstips? <3

    SvaraRadera
  2. du klarar dig jag lovar! man känner sig jätte tjock, men det är man inte!
    du klarar det, styrkekramar<3

    SvaraRadera
  3. sv: det är pissjävligt jobbigt!! men slå tillbaka, slå hårt !
    Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det verkar som om du har grym självkotroll över dig själv när du äter. Jag önskade att jag hade din styrka... Du är stark!
    Kram

    SvaraRadera