Recept - matlagning

tisdag 6 juli 2010

undrar hur det känns

Undrar hur det känns, att kunna väga sig utan att bry sig om siffran? Undrar hur det känns att kunna mäta sig utan att reflektera över det? Undrar hur det känns att inte ens ha BEHOVET av att väga och mäta sig? Undrar hur det känns att kunna äta vad som helst utan att få någon ångest? Undrar hur det känns att vara nöjd med sig själv? Undrar hur det känns att se sig i spegeln utan att leta fel? Undrar hur det känns? Att se mat för vad det är. Jag minns inte.

2 kommentarer:

  1. Jag undrar hur det känns att faktiskt SE en smal person i spegeln. Jag längtade tills folk skulle reagera med ett "vad smal du blivit". Jag ser inte skillnaden, men dom andra påstår sig göra det.

    Jag vänder det bara till det negativa, tänker att dom bara vill att jag ska bli tjock!?

    SvaraRadera
  2. ja.. jag fattar inte riktigt att det kan vara möjligt.
    det känns inte som om jag kommer kunna väga mig utan att bry mig om siffrorna och specielt inte kunna se mig i spegeln och vara nöjd om jag inte var som jag va innan jag börja äta ordentligt..
    undra hur det är att vara frisk?
    <3

    SvaraRadera