Recept - matlagning

söndag 22 augusti 2010

återvändsgränd

Klockan är halv fem på morgonen och jag sällskapsröker en cigg med en vän. Pratar om livet. Fortfarande lite alkoholpåverkad, men bara såpass att man är klar i huvudet och bara lite mer öppen. Får ta del av hans erfarenheter. Leva med mangodepression utan utomstående hjälp. Snedtrippar. Självmordsförsök. Jag avundas hans styrka. "Jag stod där med en flaska Theralen, min brorsa ringde och jag sa 'jag finns inte mer, glöm mig' men sen tänkte jag bara fuck it och gick därifrån." Han kunde ta sig upp ur det där. Han kunde det. Jag sjönk inte i närheten så lågt. Tog jag mig upp? En bit. Men jag ramlade ner i något annat. Ett mellanläge.

Idag vandrade jag runt i stan helt tom i magen, ingen frukost, ingen lunch och det var så jävla skönt så att jag skäms. Varför? För att det är ouppnåeligt, vara hög på hungern som inte finns där. Snälla, låt mig inte söka efter den kicken igen. Allt känns bara så jävla meningslöst nu. Helt meningslöst. Min existens är överflödig. Nog för att jag mådde mycket sämre i höstas, men vart står jag nu? Mitt humör är stabilt på nästan-depp-nivån. I den grad att man kan trilla över kanten alldeles för enkelt. Jag vet inte hur stabil jag är, vet inte hur jag mår, vart jag står, hur jag kommer reagera. Vet inte vad jag känner. Vad jag lever för.

11 kommentarer:

  1. Jag kan inget göra mer än att säga att jag stöttar dig mot tillfrisknad!

    SvaraRadera
  2. vad gör du för att må bättre när du mår som sämst?<3

    SvaraRadera
  3. hejar på dig! du klarar det här! styrkekramar <3

    SvaraRadera
  4. okej tack för dina tips<3

    SvaraRadera
  5. jag är redan fast, mår redan dåligt som satan, vågar inte prata med någon. ser inte vad jag har att förlora..

    SvaraRadera
  6. Jag tror du klarar det. Du verkar jättestark Erika. <3

    (och tack. din design är jättefin den med. <3)

    SvaraRadera
  7. just nu ser jag inte att jag har en framtid...

    SvaraRadera
  8. Fortsätt kämpa. Jag tror att det blir bättre om man bara håller ut.

    SvaraRadera
  9. Det finns bra och dåliga dagar hos alla. Tyvärr är de sämre dagarna fler för oss med ätstörning. Men vi tar dem dåliga dagarna personligt och lägger skulden på oss själva. Bara för att dagarna är tyngre är vi INTE sämre människor.
    Jag vet vilket helvete en vanlig dag innebär. Försök, försök, försök se det positiva i dagen.
    Dagens positiva hos mig: Jag hade iaf inte gått upp! Hoppades självklart på att jag gått ner och blev besviken som fan på att jag vägde lika mkt som igår. Men varför inte se det positivt istället? Jag hade iaf inte gått upp!
    Kämpa på åt det friska. Jag kämpar.
    Kram

    SvaraRadera
  10. För att få möjligheten att se det vända?

    SvaraRadera
  11. åh. du skriver så fint att det gör ont, jag vet inte vad jag ska säga men ville bara göra ett lite märke att jag fortfarande kikar in här...

    SvaraRadera