Recept - matlagning

tisdag 31 augusti 2010

två hela dagar

Två hela dagar med stabilt humör. Det var längesedan jag skrev i kategorin framsteg. Ingen ångest. Inga glädjeattacker. Lite ånger. Sagt något som inte var riktigt smart. Lite för på. Automatik. Skolmat med grytor och såser som innehåller grädde. Extra hjärtslag. Färdigupplagda, abnormt stora portioner (jag skojar inte, det är verkligen inte normalportioner - min skola består av 95% killar. Samband?) men jag kan hantera det.

Jag kan äta tills jag är nöjd. Oftast. Har ätit middag ute, pastasallad med tonfisk. Inga problem, lite beslutsångest. Tog till och med lite vitlökssås på. Tar alltid med mig ett äpple till skolan numera, minns alltför väl hur jobbigt det var att gå sent utan extra energi - och förr kunde jag gå från åtta till halv fyra på enbart de 200 kalorier som min frukost bestod av. Kicken av att hoppa över lunchen, att sitta ensam i den tysta skolan när alla andra var iväg och åt. Under vissa dagar följde jag med, en lunch bestående av antingen ett äpple eller lite isbergssallad och ananas. Det är bättre nu. På den fronten.

Stressen har inte slått rot ännu men jag är fortfarande på nålar, rycker till vid minsta lilla. Varmt vatten som strilar över kroppen, tre kilo tyngre än i mars, men skit i att magen putar någon centimeter mer nu än då. Nu ska jag avrunda min kväll med att göra en kopp te, äta nybakt bröd (mamma bakar min absoluta favorit) och krypa ner i sängen med lite animeserier.

4 kommentarer:

  1. 3 kg syns inte på kroppen... Speciellt inte om man är underviktig... man kanske ser bättre och fräschare ut... men absolut inte större. Kram på dig <3

    SvaraRadera
  2. du är en stark tjej, du kommer fixa det här och jag hejar på dig!
    KRAM<3
    p.s jag har blivit drygt fyra kilo mer, sen mars >.<

    SvaraRadera
  3. Den enda som bryr sig om hur just du ser ut, kilon/centimetrar hit o dit är ju trots allt BARA du själv.

    Det har jag insett. Och det är mkt skönare att hålla sig smalare, träna mycket och äta mindre än andra - men fortfarande vara GLAD & social istället. Även om ångesten över kilona kommer då och då, så har du ju hela livet på dig att fixa dom ändå ;)

    Hoppas du hittar hit! /linda

    SvaraRadera
  4. Linda; Jag har hittat dit, i alla fall lite. Jag bryr mig inte extremt mycket längre i alla fall.

    Din inställning är bäst. <3

    SvaraRadera