Recept - matlagning

onsdag 11 augusti 2010

idétorka och nya vänskapsband

Mitt liv är en stor idétorka just nu. Idag är jag på gott humör, har så gott som hela slutet på sommarlovet spikat och det känns skönt. Nu vet jag att jag inte behöver gå hemma själv och tänka så mycket. Det kommer bjudas på fest bland annat, ett släktkalas (jag överlever det bättre den här gången, det är jag säker på) och sedan ska en av mina kompisar vara ensam hemma en hel vecka.

Vi har verkligen blivit tajta under sommaren och jag är så grymt glad för det. Hon är precis så som jag vill vara, som en förebild för mig; hon har förmågan att skita i hur hon ser ut när det behövs. Hon vågar alltid säga ifrån. Hon är självsäker, rolig och bara helt underbar. Jag vill också vara så. Det bästa är att genom att vara med henne så stärker jag mitt eget självförtroende; långsamt börjar jag inse att hon bara bryr sig om hur jag är, inte hur jag ser ut eller någonting annat. Det känns så sjukt skönt att ha en tjejkompis man verkligen kan lita på till hundra procent - för jag kan verkligen prata om ALLT med henne. Visst har jag andra jag kan prata om allt med, men inte på samma sätt som jag kan med henne.

För övrigt har jag lust att laga någon riktigt god och ambitiös lunch sen, men har total idétorka, det lutar dock åt köttfärssås. Sedan har jag också lust att baka bullar för att det är roligt, har ett recept jag vill testa, men det blir svårt att hinna just idag. Jag nekar inte till att jag är lite av en matlagnings/bakningsnörd - jag älskar att testa nya recept. Det är ju så sjukt roligt! Det är som att den tiden jag förr la ner på att försöka räkna ut kalorier på allt jag gjorde, lägger jag nu på att förbättra och experimentera för att få fram bättre recept.

4 kommentarer:

  1. skönt att du hittat någon du verkligen kan lita på, hoppas självförtoendet blir starkare :)
    kramar<3

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra att du har hittat en riktigt bra kompis! En riktigt bra kompis är en sån som man kan lita på och prata med om allt möjligt och som får en att må bättre. Jag har själv nyligen hittat två/ tre sådanna kompisar så jag känner verkligen igen mig i din beskrivning av det. Är glad för din skull! :)
    Jag älskar också att baka! Det är så kul att prova olika recept, experimentera och improvisera ihop något gott att bjuda nära och kära på.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag avundas också självsäkra personer! Det är det mest attraktiva som finns!
    Ta hand om dig! Och ät nu på :/<3

    SvaraRadera
  4. Ja, som de andra säger, fan va skönt att hittat någon sådan!! Har också förebilder, men dem är typ 55 bast som yngst och har typ hittat sig själva eller vad man skall säga.... ^^ lite svårt att identifiera sig med halvdöda.

    SvaraRadera