Recept - matlagning

måndag 23 augusti 2010

tidsmönster

Idag går allt som det ska med frukost klockan nio och gymmet halv elva, lunch vid ett och en tur till stan med ett par nya jeans hem. Storlek 158, bara för att det ska vara så satans svårt att hitta snygga baggyjeans. Barnavdelningen är en riktig guldgruva, när det kommer till byxor så är det bara att köpa killmodell. Då sitter det perfekt. Jag har köpt alldeles för många "bara-för-stora"-byxor som jag senare insett inte alls har passat som jag ville.

Avslutade precis en supermumsig kiwismoothie till mellanmål. Känner att idag har varit lite av en kickoff, tillbaka till rutinerna liksom. Det är det som kommer bli skönt med att börja skolan. Rutiner. Jag är en sån vanemänniska.

Kiwismoothie; mixa ihop och njut
1 skalad kiwi
1 dl mjölk
½ dl verum hälsofil vaniljpassion eller vaniljyoghurt

Jag ler mot världen men vet att vilken sekund som helst kan det vända.

4 kommentarer:

  1. hoppas du kan fortsätta vara glad! det var verkligen skönt att läsa att det har varit lite bra! styrkekramar <3

    SvaraRadera
  2. Jag skulle aldrig kunna komma 158-byxor x) behöver minst 170 för mina långa ben ;P
    Hoppas att det fortsätter att bli bättre (för det verkar som det blivit aningen bättre)...
    Skola är skönt ibland... Typ en fristad

    SvaraRadera
  3. Det där låter gott!

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Låter som en toppen dag=)
    Själv har jag varit på fyskoll idag och haft en mindre rolig dag...
    Smoothien verkar toppen god. Ska prova den ikäll til en bra film=)
    ¨Kramar

    SvaraRadera