Recept - matlagning

onsdag 4 augusti 2010

citerat

"Centralt för borderlineproblematik är ångest som uppträder i form av emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, "svartvitt" tänkande, identitetsproblem, separationsångest och klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer." [källa]

Oj. Ju mer jag läser om borderline, desto mer känner jag igen mig. Fast... inte i det extrema laget. Jag är ju inte direkt en sådan som slår sönder saker omkring mig. Kanske borde gå till en psykolog egentligen. Borde nog göra det.

3 kommentarer:

  1. Ah, jag vill inte att du ska behöva ha ångest pga. viktuppgången iaf! :)

    Diagnoskriterierna för borderline finns här: http://web4health.info/sv/answers/border-diagn-dsm.htm

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Det är nog bara pga av dina ätstörningar, har tidigare läst att det är väldigt vanligt att folk som är ätstörda även utvecklar borderline.

    SvaraRadera