Recept - matlagning

tisdag 31 augusti 2010

varför är inte höst såhär vackert?

8 kommentarer:

  1. ibland är den det, men det är inte höst riktigt än ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att hösten är sådär vacker. Fast på ett melankoliskt sätt. Jag kan typ andas in och känna mig glad i hela kroppen för att det är mysig höst, sen andas ut och känna mig alldeles ensam och så kommer ångesten krypande.

    Hösten gör mig helt konstig.

    SvaraRadera
  3. Den är ju så vacker!
    Fast nu är det ju precis början på hösten så alla löv har inte hunnit falla och få sina höstfärger än.

    SvaraRadera
  4. Jag bor i finland så här har vi det iaf i vanliga matbutiker :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är superjobbigt med alkohol och att det är så mycket kalorier! Innan utgång så blir jag alltid supervelig "är det värt det" liksom, men sen när första glaset gått ner så brukar spärren släppa.

    I Varberg så fick vi lära oss att man kan "överäta", alltså äta mat utöver det vanliga matschemat ett par gånger i veckan utan att gå upp i vikt, när man äter ordentligt och regelbundet så kan kroppen ta hand om de extra kalorierna för att förbränningen är igång. Det brukar jag alltid tänka, vare sig jag ska dricka, äta godis eller nånting annat som inte riktigt känns "okej". Sen har jag ju fått bevis på att man verkligen inte ökar i vikt heller, vägde i stort sett samma efter sommaren som innan och jag har verkligen ätit det jag velat ha! Jag tror det bara är att blunda och köra liksom, visst är det mycket kalorier, men det är ju oftast så värt det!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  6. sv: "Vad jag tog för något?" Nu förstår jag inte riktigt hur du menar.... ?

    SvaraRadera
  7. sv: Tack så mycket, det värmde verkligen <3 Jo vill bli lite smalare ändå, finns fortfarande en del hull här och där ;)

    Åh ja det är verkligen underbart när det ser ut så, om en månad kanske det är så, hoppas! Stay strong <3

    SvaraRadera
  8. höst ÄR så fin!!!
    Om man tar mod till sig att kolla, njuta & känna efter, inte bara leva under ätstörningen och aldrig få lugn å ro i kroppen!
    En lugn skön promenad i eftermiddagssolen en höstdag är underbart!! Kanske får du uppleva en redan i höst :)
    Kämpa på! kram

    SvaraRadera