Recept - matlagning

söndag 13 juni 2010

bara inget speciellt

Dagen bara flöt förbi. Jag har inte gjort något vettigt, har suttit och kodat hemsidor större delen av dagen. Nördig som jag är så har jag jätteroligt med det... Överskottsenergin igår gav mig en ångestattack på kvällen, som vanligt så kan jag inte vara jätteglad en hel dag. Det hade kunnat gå illa om jag inte hade fokuserat på annat, tårarna brände, hjärtat bultade, svårt att andas men nej, lugna ner dig nu. Det gick bra till slut, lugnade mig utan större problem. Promenader kan verkligen lugna mig, trots att jag bara gick en kortis på kanske en kvart.

Maten har gått ovanligt "av sig själv" idag. Har liksom inte varit hungrig idag... På ett sätt är det skönt att slippa vara sugen men jag vill ju inte tappa mer. Hade gått ner 6 hg sist jag vägde mig, inte så kul men det vänder säkert. Har ju nästan inte rört mig ur fläcken idag ändå och maten har nog jämnat ut sig nu över kvällen ändå.

Hittade för övrigt en dikt daterad 13 december 2009. Ler lite snett åt all ångest. Hej, jag heter Erika och är den sämsta poeten i världshistorien, men ibland måste jag få ut mina känslor jag också?

13 december 2009
mitt problem?
det är inte bara ett problem det handlar om
det är en jävla spiral
en ond jävla cirkel
ett mörker som återkommer
stöter bort det gång på gång
likgiltighet
det hjälper inte.

bara försiktigt.
den viljan.
jag vet inte vad jag vill
värme.
fel.
jävla.
värme.
helvete.

vad fan ska man göra.
helt jävla värdelös
vad drivs det av
vart fan kommer det ifrån
det är väl bara att inse
att någonting är fel
och mitt hjärta slår
tusen slag
så bräckligt under alla
upprivna
spruckna

kommer det gå
att trycka undan för evigt
förneka, förtränga

can you want something
you really don't?

7 kommentarer:

  1. Sv: Jag vet. Men skulle få en så enormt smärtsam ångest om jag skulle äta sötsaker. :/

    SvaraRadera
  2. Tack! Du kommer att klara det du också <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Du kommer inte att bli besviken, jag lovar! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker din dikt är jävligt bra och modern! ;)

    SvaraRadera
  5. Du klarar det, jag är helt säker. Du har verkligen kommit en lång bit på vägen redan nu! Kramar

    SvaraRadera
  6. Helt seriöst faktiskt :) du verkar vara bra på allt du tar dig an, tumbs up (Y)

    SvaraRadera
  7. Tack, tack! Klart det är jag som ritat, att du ens behövde fråga om det gjorde mig riktigt glad :)

    Och jag håller med Mimmi, din dikt var fin, du verkar vara bra på allt du tar dig an... :)

    (det skriver jag inte bara för att ge en komplimang tillbaka, utan jag menar det verkligen)

    SvaraRadera