Recept - matlagning

måndag 14 juni 2010

what's up?

Förlåt mig själv, men jag var tvungen att räkna ut kalorier jag ätit för idag. Har knappt varit hungrig så hade en känsla av att det var för lite, var tvungen att få det bekräftat (och jag ska inte börja igen nu när jag har slutat). Knappt 700 kcal. Dåligt, Erika, dåligt. Därför ska jag upp och äta fil och flingor nu. I morgon måste jag bättra mig. Jag förstår bara inte, jag har inte ens "ansträngt" mig för att äta lite, jag har bara ätit på känn? Varför är jag inte lika hungrig som vanligt? Ändå har jag bakat idag, både skorpor och chocolate chip cookies, och ätit av det. Fundersam...


9 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara så där! Du kan unnan dig en extra chokladkaka i morgon för att kompensera :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att de blev bra! Har också haft i kardemumma nån gång men jag är inte så förtjust i det! Trickset för att de inte ska smula sig är att de ska svalna lite innan man skär dem, och att man har en vass kniv såklart :)

    SvaraRadera
  3. Behöver man pausa (och kan göra detta på ett vettigt sätt) så varför inte? Problemet för mig är att jag brukade "pausa" genom att äta, spy, räkna och tvång, och jag vill inte tillbaka dit.

    Hoppas verkligen att den här dagen har gått bättre för dig! Kämpa på!

    SvaraRadera
  4. Åh tack... Jag får testa ditt knep med ordentlig frukost någon morgon :) Jag tycker det är jobbigt då magen blir för "fylld" bara, jag får ångest och det känns nästan som om jag hade hetsätit även om jag inte alls gjort det. Godis och nötter är enklare att få i sig (och mycket godare!).

    Åh nu hänger jag med, om man är en sådan som jämt har problemen i huvudet kan det vara väl behövligt med en paus, en promenad eller någon rolig aktivitet. Jag låtsas som om allt vore toppen, som om saker och ting inte hade hänt, och sedan kan jag reagera i liknande sittuationer utan att förstå varför,och sedan kommer behovet av maten och kontrollen för att döva känslan. Om du förstår? För mig är det tvärtom, jag måste ta tag i saker och ting för det går aldrig att förtänga en händelse helt.

    Kramar :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har ju bloggar/böcker där jag skriver av mig också. Men man söker ju en viss respons (på nåt sätt) som man kan få genom bloggar. Fast man inser ju inte hur mkt folk till slut vet om en. Så det är nog bra att vara lite halv-anonym.

    Men jag gillar den personen du verkar vara, så intelligent...

    SvaraRadera
  6. Jag har ju tydligen massor kvar att gå upp också :(

    SvaraRadera
  7. Som du brukar säga, en dag gör inte så mycket skillnad.
    Du kan fixa det! :)

    SvaraRadera