Recept - matlagning

måndag 7 juni 2010

nattliga funderingar

Då var man på 44 kg igen. Jag vet inte hur det gick till men nu har det hänt och jag tror att det är ihållande; eftersom jag dessutom tränat en massa styrketräning på senare tid så har jag nog fått en del muskler också. Inbillar mig att magen är större men jag har fortfarande samma midjemått. Måttbandet visar sanningen men jag vill inte inse. Strunt samma. Däremot har jag insett att det svåra inte är att se siffran öka, egentligen. Det jobbiga är att jag lämnar en sorts trygghet bakom mig. Att in i minsta detalj planera vad man ska äta, det innebär kontroll, kontroll över någonting, jag vill bara ha någon sorts jävla kontroll för jag hänger inte med i svängarna. Jag är rädd, så jävla rädd, rädd för att utveckla bulimi (fastän jag inte ens hetsäter), rädd att bara bli tjock, eller inte tjock men inte tillräckligt smal, rädd att bli deprimerad igen, rädd för vad egentligen? Kanske bara rädd för sanningen. Jag vet inte. Vet ingenting längre. För jag tror inte att det handlar om mat egentligen. Jag hade aldrig något "förbjudet", jag slutade aldrig äta, jag fortsatte att äta 4-5 gånger om dagen osv.

Tiden går alldeles för fort samtidigt som den går alldeles för långsamt och jag vill inget hellre än att bara stanna upp och hämta andan, samla mig, samla mina tankar. Jävla kontrollbehov, jävla perfektionist.

Men jag har bara en sväng nedåt för tillfället (humöret går ju som sagt som en berg-och-dalbana) för jag har haft ett par underbara dagar; en flaska Il Nostro i fredags, full och glad, lite fylleångest en stund som vanligt, pojkvännen sov här i två nätter, sedan Green Day, nostalgi och Picknickfestivalen.

3 kommentarer:

  1. du är inte ensam, luta dig på alla runt omkring dig som vill dig väl! du kan släppa kontrollen, kanske till och med kontrollen med vågen? jag vet att du är stark underbar och vill! <3

    SvaraRadera
  2. Vet dina föräldrar inte om att du är sjuk?
    Går du i skolan? Vilken klass? Du kan få hjälp utan att dina föräldrar behöver bli inblandade. Gå och prata med din skolsyster/skolläkare. Tala om hur det ligger till och säga att du verkligen vlii bli frisk. Se de bara din vilja och att du visar att du faktiskt kan må bättre gå upp i vikt osv då kommer de inte prata med dina föräldrar. De har tystnadsplikt. Men däremot om det skulle visa sej att du manipulerar dem och att du blir sämre, då är de skyldiga att "skvallra" för dina föräldrar. Men kom igen. Du kommer må bättre av att prata med någon.

    SvaraRadera
  3. Känner verkligen igen mig i det du skriver. Men du ska veta att du är stark som kämpar!(även om det känns löjligt att höra)
    Kramar

    SvaraRadera