Recept - matlagning

torsdag 17 juni 2010

en djup suck

Modet sjunker igen. Allt bara går av sig själv, inget speciellt händer, gnistan är borta. Jag bara finns, jag bara är, jag mår... bra? Är det här att må bra? Jag vet inte. Humöret är ganska stabilt på något medelvärde hela tiden, men jag blir inte riktigt glad, inte heller riktigt deppig. Jag är bara så fundersam, saknar glöd, finns så mycket jag borde vilja göra men som jag inte riktigt vill. Borde ta tag i saker. Blomstra. För den här sommaren skulle ju bli min.

Jag antar att jag får nöja mig med att sitta i mitt rum, inte orka hitta på något vettigt och känna mig tjock, ensam och sugen på salta pinnar. Jag vet ju så mycket väl att deppen som börjar komma nu enkelt kan hjälpas - åtminstone mattas av - med en kort promenad, men jävla trötthet, den fjättrar mig. Eller ska man kalla det lathet?

Men i morgon är jag nog lite gladare, för då blir det i alla fall

och då får jag äntligen se Nile. Inga random ångestattacker ska få förstöra det.

3 kommentarer:

  1. Tack! Jag får nog ta och beställa hem boken, alla verkar ju tycka att den är helt fantastisk :) Pizzan gick bra, det kändes inte alls så hemskt som jag trodde att det skulle. :)

    Det kallas trötthet. Om du inte orkar så orkar du inte, kroppen behöver vila ibland :) Hoppas du får det toppen imorgon!

    SvaraRadera
  2. Du får ha det så bra på Metaltown imorgon! :)

    SvaraRadera
  3. hej,
    jag känner oxå så, trötthet(lat?) & att man känner sig tojck... jobbigt!

    SvaraRadera