Recept - matlagning

torsdag 27 maj 2010

efter regn kommer solsken

Igår var en riktig skitdag. Jag orkade vara i skolan en halvtimme, var alldeles darrig och kallsvettig under lektionen. När jag satt på spårvagnen såg jag en massa glada studenter på gatan, lite bättre till mods, trots allt två år kvar till studenten. Då kommer jag inte vara sjuk, det har jag bestämt.

Jag satt ute bakom mitt hus i solen när jag kom hem. Tänkte. Ångesten började lätta. Skrev i min misärbok med Mumintrollet på, kändes mycket bättre. Allt eftersom tiden gick så blev jag på bättre humör, jag och pappa åkte till JC och handlade (50% rea, underbart) - hittade ett par snygga jeans i storlek 24 som jag köpte. När jag kom hem lagade jag mat, wokade grönsaker och kyckling med stekt ris, det blev hur gott som helst. På gott och ont så har anorexin ökat mitt intresse för mat, på senare tid är det dock på ett mycket positivare sätt. Börjar bli duktig på att laga mat faktiskt.

Köpte nya Ben&Jerry's-glassen också, Fairly Nuts, och den här gången ska jag INTE spy upp något av det. Just glass är så förföriskt hetsvänligt, jag hetsar aldrig, men just glass... bara för att det är så enkelt att spy. Men jag vet att jag behöver de extra kalorierna om jag ska få tillbaka min 46-kilos-kropp, trots att jag äter mycket, mycket mer nu än innan så väger jag fortfarande 42,6 kg.

Men dagen efter en sådan där dag blir alltid tusenfalt bättre. Idag var jag raka motsatsen, sprallig och utvilad, med uppsatt hår, iklädd mina nya jeans.
F: Värst vad du var glad idag då! Du strålar typ.

10 kommentarer:

  1. Vilket vackert hår, och vilken vacker utsikt! :)<3

    SvaraRadera
  2. Jävlar vilken perfekt blond färg!
    När jag var yngre försökte jag mig alltid på blont, men lyckades aldrig få till det (inte ens hos frissan efter oräkneliga försök) så nu är jag brunett...
    Om du ville veta det... ^^
    Skönt att du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  3. du klarar det, trots att de är tufft!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte hur jag ska säga det här..
    Har du vetat hela tiden vem jag är?
    För jag vet ju vem du är vännen. <3
    Jag är ju POOS, du vet? GabbaGabbaHey?
    Vad världen är liten.
    Och de bilder jag sett på dig har jag tänkt att "gud vad smal hon blivit".
    Ännu mer än innan.
    Bara så du vet så finns jag här.
    Du är så stark och duktig. Du kan klara det! :)

    SvaraRadera
  5. sv. Jag har aldrig haft ett bmi över 21-22 ;) men jag kan inte tänka mig att du var knubbig när du hade 23 :P

    SvaraRadera
  6. Åh, så mysigt det såg ut!

    Klart att jag är med på en sommar utan ätstörningar! Vi klarar det. :)

    SvaraRadera
  7. åh fy, den där kallsvetten är helvetisk. dock finns det allt som oftast en orsak till det, så ta hand om dig själv, gör det som krävs för att få dig att må bra rent fysiskt (you know what i'm talkin' about)

    fortsätt kämpa, det måste gå, det ska gå!

    svar; åh, men det är bra, starkt av dig att våga ta tag i det och leta efter orsaker trots att det gör ont (för det gör det; att leta efter orsaker till varför det blev som det blev).

    SvaraRadera
  8. Min tanke var "shit vad jag känner igen den bilden!" och sen funderade jag på vart jag kunde sett den någonstans.. Åh.
    Världen är så liten ibland.
    Men vi ska klara det vännen :)

    SvaraRadera
  9. Kroppen är verkligen otroligt långsam, tar väl ca 2 månader innan de största förändringarna syns, upp eller ner. Du är duktig iaf :>

    SvaraRadera