Recept - matlagning

måndag 24 maj 2010

regrets & awareness

Så trött, så trött på det här. Mina ben ser helt missbildade ut. Ville inte klistra in bilden igen. (Ingen ofrivillig ska behöva se.) Jag har levt i illusionen att de såg likadana ut som de gjorde förr men det är inte sant. De har blivit urgröpta och jag har ingen rumpa kvar. Tack. Tack Ana, tack för att du tog det lilla jag kunde stoltsera med, det jag faktiskt var nöjd med. Du tog allt, du tog min lycka och vad fick jag tillbaka? Ångest. Trötthet. Hopplöshet.

Jag saknar min 46-kilos-kropp så jag blöder. Fyra kilo upp. Fyra. Kommer det någonsin att gå? Ja, det måste gå. Men hur?


Man down
This hardened shell is broken
My fate is bound to what I’ve done
Regrets – I shuffle down the hallway
Precious time – It’s all gone overboard
Here is your calm down pill
I’ll never be the same – It’ll never be the same
With eyes wide open – My body’s floating down the river
This life – What have I confined you for? It’s all inside – It’s all in silence
When the raven gets its way
A Million thoughts are swept away
And then you leave it all
You leave it all behind

12 kommentarer:

  1. det finns en enda utväg. Och det är att börja äta normalt igen, det är ju ingen värld att räkna kalorier hela tiden? du klarar det, men du kanske skulle behöva lite hjälp? Det blir svårt på egen hand! styrka och kramar<3

    SvaraRadera
  2. haha :P då ska du känna dig lyckligt lottad över att ha hög ämnes omsättning, jag går inte heller upp av 5 mål, men undviker helst alla om det går :) spar mycket tid och jaaa finns mycket förklaringar till varför i bloggen

    SvaraRadera
  3. Min uppfattning jag får är att du verkligen försöker, men tydligen räcker det inte helt. Och det måste kännas jättejobbigt? Sen tror jag att det är anorexin som lurar dig att du äter rätt mycket numera. Kan du äta lika mycket som dina vänner? Det är endån en bra riktlinje? Men det känns som ett jättesteg att du faktist bakade brödet utan att räkna ut inehållet, kämpa mer!<3

    SvaraRadera
  4. håller tummarna för att du klarar det! kram<3

    SvaraRadera
  5. Nja.. Ibland är jag väldigt varm men jag kan fortfarande frysa. Piggare är jag verkligen inte men tänker klarare gör jag :D

    SvaraRadera
  6. Du vill så det kommer att gå!

    SvaraRadera
  7. Jag vill se bilden men länken funkar inte :S

    SvaraRadera
  8. Nu ser jag bilden. Du ser verkligen undernärd ut :O hur mycket väger du?

    SvaraRadera
  9. Vad var det som gjorde dig ätstörd från början? Var det av andra faktorer än hur du upplevde din kropp?:)

    SvaraRadera
  10. Det kommer gå!!!!!
    Med vilja och kämparglöd (lät lite kliché ^^) men jag tror på dig. =)

    SvaraRadera
  11. Du verkar ju ha gjort framsteg, så det är klart att det går. Fortsätt kämpa och ge inte upp så kommer du klara det!

    Svar: Jag är verkligen desperat efter en ny våg, haha. Men jag kan nog överleva med bara ett måttband också... hoppas jag.

    SvaraRadera