Recept - matlagning

lördag 1 maj 2010

nu måste det bli förändring

Mamma börjar bli orolig. Hon kom ner till mitt rum och pratade en massa. Jag kör samma gamla visa, skyller på stress som förändrat aptiten (delvis sant, då jag verkligen inte tål stress) och att det tar tid att komma upp i vikt igen. Hon nickar förstående. Ångesten ska hon inte få veta om. Jag kallsvettas och nu ska jag försöka att sluta räkna kalorier. Gjorde det slarvigt igår, det gick bra ändå, ska försöka att inte räkna alls idag, utan att det ska gå överstyr. Fan ta allt, jag måste verkligen gå upp i vikt nu. Jag måste. Känner mig bara så fruktansvärt maktlös.

7 kommentarer:

  1. Sv: Åh, kul! :) Just nu läser jag bara strökurser i beteendevetenskap men jag ska snart börja jobba igen, för en tid framöver. I framtiden vill jag bli socionom eller liknande :)

    Lycka till med allt och kämpa på! :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Men det är väl ändå skönt att hon bryr sig ifall du vill berätta hur det är någon gång?
    Tänk inte att du måste gå upp i vikt, kroppen kommer kanske bara kämpa emot då. Se det positiva med att äta i stället!
    kram

    SvaraRadera
  3. Sv: okej, men då förstår jag vad det är då. :)
    kämpa på hörru!

    SvaraRadera
  4. svar: tack så mkt! vad duktig du e som försöker sluta gå ner i vikt jag hoppas det går bra för dig!

    SvaraRadera
  5. Hej :) Tycker du verkligen att kroppen är som finast vid mitt bmi ? Jag tycker jag har en fruktansvärt äcklig kropp, dallriga lår och allt.. ush .. ;/ Har gått över till hets också och jag kommer verkligen inte ifrån det ...
    kram

    SvaraRadera
  6. svv: Ja, eller hur. Helt onödigt att dricka egentligen. Hur går det med dig? Vill du fortfarande gå upp i vikt? : ) <3

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Jag har aldrig haft någon ätstörning, däremot en djup depression som jag jobbade stenhårt för att dölja för mina föräldrar. Nu i efterhand ångrar jag så mycket att jag inte vågade prata med dom, jag vet att de hade kunnat hjälpa mig så att jag inte förlorat så många år av min ungdom. Om du vågar kan det vara värt det.
    Lycka till med att må bättre, var snäll mot dig själv! kramar

    SvaraRadera