Recept - matlagning

torsdag 13 maj 2010

myskväll och slösurfande.

Idag började på sämsta möjliga sätt, låg i sängen och hade ångest i morse. Men dagen blev bra ändå, tränade, fyllde på mitt gymkort, åkte till IKEA med mamma, rensade garderoben och städade rummet, så nu sitter jag här och myser. Jag har suttit och slösurfat större delen av kvällen och hittade en läsvärd och i mina ögon lite sådär ironiskt rolig blogg. Måste säga att det är trevligt att läsa på ett alldeles speciellt sätt som jag inte riktigt kan beskriva. Särskilt inlägget "Fucking Pro-Ana Sites" med alla små "favoritcitat" (som jag för övrigt tycker är urlöjliga).

Citerar;
Hunger hurts but starving works. - Starving fails. Your body goes into starvation mode, your metabolism shuts down, you become miserable, you die, etc. Hunger DOES hurt, though -- at least they got that part right. It hurts like hell, and isn't worth it.

6 kommentarer:

  1. Skönt att dagen löste sig trots den jobbiga morgonen :)

    Då förstår jag varför du tycker att det inte gör så mycket att de hittade den, skulle min närmsta vän gjort det samma skulle jag tyckt att det var hemskt. Hon är så fullständigt normal, hon skulle aldrig förstå.

    Arkivet ja, jag blir nästan mörkrädd då jag ser tillbaka. Jag vill aldrig hamna där igen och det tänker jag inte heller göra :)

    SvaraRadera
  2. Jag är en duktig lögnare? :) Nej men, jag undviker matsittuationer och eftersom att jag har bulimi är min vikt hyffsat normal. De har nog insett att något är/var galet, mängderna mat jag köper utan att bli tjock och en vän sa exempelvis att jag var konstig som aldrig ville äta. Under högstadiet då jag svälte och rasade i vikt snabbt märkte de på en gång... Men bulimin har varit väldigt enkel att dölja, mest pga. vikten och de långsamma förändringarna.

    Förlåt för att jag frågar så mycket men hur reagerar dina nära på din ätstörning? Kommenterar de dina matvanor etc? Det kanske är lättare då hon haft problem själv, men iaf

    SvaraRadera
  3. Jag vet att du kan bli frisk! Bara du inte ger upp, och det gör du inte, ellerhur?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag lovar att jag tar hand om mig :)
    Jag vet alldeles för mycket nackdelar för att
    jag ska göra det här till något allvarligare.
    Du är stark bruden!

    SvaraRadera
  5. Haha, ja, fel inlägg ;)
    Men jo, jag vet... fast jag kan tänka mig att det mesta är rätt gott egentligen, haha! :D
    (förutom just friterad choklad kanske... och sånt som typ chocolate chip bacon cookies)

    SvaraRadera
  6. Haha, ingen fara sötnos! :D

    mmh, önskar jag kunde säga detsamma ;)

    SvaraRadera